Monipuoliset palvelut terveytesi tueksi!

SmartFysio Sipoon Nikkilässä palvelee monipuolisesti, tarpeesi huomioon ottaen ja on sinun apunasi!
Tutustu palveluihimme alla. Voit varata ajan sähköisessä varauskalenterissamme 24/7 tai puhelimitse vastaanoton aikoloaikojen puitteissa.

Akupunktio

Fysioterapiassa akupunktiota
käytetään pääasiassa kivun lievittämiseen. Yleisimpiä hoitoindikaatioita ovat migreeni ja muut päänsäryt, niska-hartiaseudun kiputilat, selkäkivut, iskias sekä erilaiset jännetulehdukset, kuten tenniskyynärpää.

Faskiakäsittely

Kiristävää faskiaa voidaan hoitaa manuaalisella käsittelyllä ja liikkeiden avulla, jolloin liikkuminen helpottuu ja olo rentoutuu.

Fysioterapia

Fysioterapian menetelmiä ovat terveyttä ja toimintakykyä edistäväohjaus ja neuvonta, terapeuttinen harjoittelu sekä manuaalinen ja fysikaalinen terapia.

Geriatrinen fysioterapia

Ikäihmisten fysioterapiallaeli geriatrisella fysioterapialla edistetään ja tuetaan ikääntyneiden henkilöiden toimintakykyä, omatoimisuutta ja elämänlaatua fysioterapian keinoin. Geriatrinen fysioterapia tapahtuu OivaFysiossa.

Klassinen hieronta

Klassinen hieronta on perinteinen hoitomuoto, joka vaikuttaa sekä kehoon että mieleen. Klassisessa hieronnassa käytetään viittä perusotetta: sively, hankaus, pusertelu, täristys ja taputus.

Kotikäynnit

Fysioterapia voidaan toteuttaa myös asiakkaan kotona. Kotikäyntinä toteutettu fysioterapia soveltuu hyvin esim. neurologisista fysioterapiaa kaipaaville henkilöille, sekä ikääntyneille.

Liikuntaryhmät

Fysioterapeutin ohjaamassa liikuntaryhmässä fysioterapia-asiakkaan on turvallista aloittaa liikkuminen tai palata liikuntaharrastuksen pariin.

Lymfaterapia

Lymfaterapian päätehtävä on elvyttää kehon imunestekiertoa ja vähentää turvotusta mm. syöpäleikkausten jälkihoidoissa. Kevein, tasaisin ja rytmisin käsiottein tehostetaan imusuoniston supistustoimintaa.

Manuaalinen fysioterapia

Manuaalista fysioterapiaakäytetään tuki- ja liikuntaelimistön
vaivojen tutkimisesi ja hoitamiseksi.

Neurologinen fysioterapia

Neurologisen fysioterapiantavoitteena on parantaa asiakkaan mahdollisuuksia tavalliseen elämään ja mm. lisätä käytössä olevia voimavaroja.

Lymfaterapia

Meiltä voit tilata omien mittojen mukaan valmistetut laadukkaat tukisukat. Kompressiopaine osuu jalassa oikealle kohdalle ja sukat istuvat varmasti hyvin jalkaan.

Yksilölliset harjoitusohjelmat

Kauttamme saat juuri sinun tarpeisiisi suunnitellun yksilöllisen harjoitusohjelman, joka sisältää harjoitteet kuvin ja tekstein. Harjoitusohjelman voit tilata fysioterapiakäynnin yhteydessä.